Mycket sagt men hur mycket gjort..?

Ja, jag var så fruktansvärt positiv i mitt förra inlägg och lovade dyrt och heligt att ägna mig mer åt bloggen. Och hur har det gått? Tja, ska jag var ärlig glömde jag faktiskt bort den, igen. Men nu är jag här och ska försöka skriva något roligt och intressant. Vi får väl se hur det går.

Det jag väntar på allra mest är att få reda på vilken (om någon alls) högskola jag kommer in på. Jag har sökt lite olika men mitt förstahandsval är Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping. Jag var där på Öppet Hus i mars (april kan det också ha varit) och gillade vad jag såg. Men det är bara 30 platser så jag är lite nervös. Visst har jag bra betyg och jag har skrivit högskoleprovet men jag tvivlar alltid på mig själv så vi får väl se hur det går. Men det är ett tag kvar så jag får gå och våndas ett tag till =/

Jag har inte riktigt fattat än att jag har tagit studenten. Jag ska inte tillbaka till den där bruna, gamla tråkiga byggnaden i augusti. Jag kanske flyttar och det känns både kul men också jävligt läskigt. Egentligen har jag ju inte ens sommarlov för det har man ju bara när man går i skolan och det gör jag ju på sätt och vis inte längre. Jag är ju mitt emellan. Fri säger en del men jag vet inte. Det känns mer som en mellanlanding. Stanna och fylla på reserverna och sedan bär det av igen fast på högre nivå.

Kommer jag palla trycket? Förhoppningsvis. Kommer jag vara rädd? Sannolikt. Tror jag att jag ändå gör det rätta? Ja.

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0