The mysterious beep

Det är vinter! Eller, det har det ju varit ett tag men imorse när jag drog upp persiennen var det sjukt mycket snö så långt ögat kunde nå. Det var nästan så jag ville brista ut i sång och sjunga Hej, mitt vinterland men riktigt så blev det inte, hehe. Hur som helst kom jag fram till slutsatsen att det troligen inte skulle gå så bra att cykla i all denna snö så därför gick jag till skolan. Det var inte så kallt som jag trodde, det var faktiskt riktigt skönt. Bara jag och min iPod (plus tusen bilar som hördes igenom musiken, men ändå).

I skolan hade vi en föreläsning om diskursanalys. Ska jag vara helt ärlig så är jag inte helt 100 på att jag fatta. Alltså jag förstod att man med hjälp av språk kan få folk att tycka vissa saker men nånstans i mitten tappa jag bort mig lite. Men på måndag ska vi ha en workshop på temat, får hoppas det klarnar då =)

En sak blir jag galen på. Nere i källaren är det något som piper med jämna mellanrum. Båda jag och mina roomies har undrat vad det var för nåt. Vi gick in i tvättstugan och kollade men kunde inte hitta källan till pipandet. Men så idag när jag skulle gå upp till mig och gick genom hallen så pep det till precis ovanför mig. Och vad sitter där om inte ett brandlarm. Vi kom fram till att batterierna måste hålla på att ta slut och det är ett påminnelse-pip. För att slippa höra den pipa varannan minut skruvade vi ner den tills vi köper nytt batteri. Men här kommer det knäppa. När jag var nere i tvättstugan förut hörde jag pipet, trots att vi tagit ut batteriet ur brandlarmet. Så nu är jag lika lost igen.

Var kommer pipandet ifrån!?!?

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

eEhh.. oj.. Undra va de kan va då för nåt. W du säker på att du hörde de dp? Så att du inte inbilla dig menar jag. Man hör bara det man vill höra vet du =P

2008-12-11 @ 23:32:26
URL: http://sumana.blogg.se/
Postat av: roobs

Diskursanalys är det jag bygger min uppsats på, so I'm the man...or woman! Allvarligt, är det något som känns svårt så kan jag nog förklara det ;)

2008-12-12 @ 13:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0