Ny månad och ny kurs

Politisk kommunikation. Det låter ju inte alltför roligt men vem vet, det kanske är roligare än vad det låter. Läraren började introduktionen genom att skriva kiss o bajs på tavlan. Alla skratta. Sen skrev han dit lite andra saker så att det blev ett politiskt budskap av det. Han sa att han ville chocka oss men jag vet inte om någon blev direkt påverkad.

Efter halva lektionen (och en kort rast) skulle en gästföreläsare från Bangladesh introducera sig. Stackars människa. För det första prata han så lågt att alla var tvugna att hålla andan (bokstavligt talat) för att kunna höra. Men det hjälpte inte för hans engelska var så dålig att ingen förstod vad han sa iaf. Och honom ska vi ha en två timmar lång lektion med! Och eftersom jag ligger i toppen på klasslistan hamnade jag i första gruppen vilket innebär att vi ska ha seminariet imorron. Ingen sovmorgon här inte.

Ett kompendium såldes också, inget vi fått reda på i förväg. Kostade visserligen bara 20 spänn men ändå. Så nu har man tre böcker och ett kompendium att läsa. PLUS att vi ska läsa en skönlitterär bok på lovet. Nej, vi får inte välja fritt =(

Nu har jag läst tre av texterna i kompendiumet och kan inte påstå att jag tycker det var intressant. Det här blir nog den minst roliga kursen hitills, men hey, det kan ju inte jämt vara roligt.

För att prata om nåt helt annat så har de börjat göra reklam för nya Prince of Persia spelet på TV. Jag vill ha det!! *host, host* julklapp *blink, blink*

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0