Holidays are coming!

Wohoo! Nu är det jullov! Väskan är packad, rummet är städat och imorron blir det hemfärd. Det känns helt underbart och tiden har gått sjukt fort. Jag menar, det har redan gått en hel termin. Jag har gått en sjättedel av min utbildning!!

INFO-middagen i måndags var gå sjukt rolig. Platsen för festen var ju hemlig så vi satte oss på bussen och hade ingen aning om vart den skulle ta oss. Vi åkte ganska långt och det hade tydligen ryktats om att Gyllene Uttern var vår destination. Och mycket riktigt var det där vi hamnade. Det bjöds på välkomstdrink och lakrits =) Tydligen var det också bordsplacering. Lyckligtvis hamnade jag vid samma bord som Sumana och Hanna.

Förrätten bestod av gravad (inte garvad, hehe) lax. Jag visste inte om jag skulle gilla lax men det gjorde jag, så den var helt okej. Varmrätten var fläskfilé och något som liknande en potatisbulle men smakade som potatiskaka. Det var gott men man blev ganska mätt. Som tur var dröjde det ett tag innan efterrätten kom och då hölls det tal av elever från alla terminer. Temat var stolthet. Slutligen kom efterrätten. Det var mörk chokladmousse med hallonsås. Den var ruskigt god. Hade jag inte varit så mätt skulle jag ätit upp hela.

Efter maten blev det kaffe och även det som alla väntat på, julklappsutdelning! Lärarna vi haft i vår comtech kurs var tomtar, haha! Min julklapp var inte lika rolig. Det var en penna. Just det, en penna...

Resten av kvällen spenderades i kaffestugan där dansgolvet låg. Det var riktigt kul och jag tror fan vi dansade bort alla kalorier vi fått i oss under middagen =p Vi fick också se en av våra lärare (samma som agerade tomte) riktigt full och dansande. Det var ingen vacker syn, haha!

På bussen tillbaka till stan bröt en spontan karaoke ut. Fast jag kan nog inte kalla det sång, snarare skrikande. Men, men =) Inne i stan igen delade jag, Sumana och Hanna på en taxi. Gick och lade mig runt 3.

Så för att summera det hela kan jag säga att det var en helt underbar kväll och jag ångrar inte att jag gick. Tänk att jag inte ville gå först! Tack Sumana för att du övertalade mig =)

VaNiLLa

Kommentarer
Postat av: Sumana

Klart att jag övertalade dig. Du får ju inte missa mer party nu. Nästa år ska vi äga på akademien. haha

2008-12-17 @ 22:25:33
URL: http://sumana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0