En dag i tråkighetens tecken

Lång tråkig dag! Så kan man sammanfatta dagen.

Det hela började med att filen tog slut och jag hade ingen annan frukost. Så det blev bara flingor med ytterst lite fil. Torrt och inte så gott. Efter det var det bara att ge sig ut i spöregnet och cykla till skolan. När jag svängde in vid HLK var jag genomvåt och frös som bara den. Sminket och håret var inte heller direkt attraktivt men vad fan, vad ska man göra liksom?

Första punkten på dagordningen var ett gruppseminarium med lärare från Bangladesh (de jag skrev om igår). Han som höll i det var samma kille som igår skulle presentera sig och ingen fatta vad han sa. Hans engelska hade tyvärr inte mirakulöst blivit bättre över natten och man var verkligen tvungen att anstränga sig för att höra vad han sa. När han började ställa frågor visste ingen vad de skulle svara eftersom ingen förstått vad han sa. Alla bara fånstirrade på varann och hoppades att någon skulle svara, vilket det alltid är någon som gör i slutändan. Efter två långa timmar fick vi iaf gå och äta lunch.

Jag hade med mig matlåda idag (sensation!). Makaroner med köttfärssås, mums! Vi åt upp ganska fort för det var sjukt mycket folk i köket och vi ville inte ta upp platserna. Vi fortsatte drälla i cafeterian tills nästa lektion började.

Vad var då nästa lektion? Fyra timmar paneldebatt! Fast det blev bara tre timmar sen men det var sjuuukt tråkigt. Det var sex representanter från olika ungdomsförbund och andra organisationer som typ satt och diskuterade medan vi satt och tittade på. Lite senare delades vi upp i tre delar och gick till mindre rum för att diskutera. Han som vi fick för vår grupp störde jag mig sjukt mycket på. Han var så arrogant och en know-it-all. Jag fick taskiga vibbar liksom. Hur som helst är det över nu och jag behöver aldrig träffa honom igen =)

Sen cyklade vi hem igen. Spöregnet var brutalare på hemvägen och inte en enda del av mig var torr när jag kom hem. Då är det jävligt nice att ta på sig varma mysbyxor och morgonrock =)

Nu har jag läst lite också. En text från kompendiumet och ett kapitel från Medierna och demokratin. Jag trodde den skulle vara mördande tråkig men det var helt okej ändå. Visst är den lite krånglig på sina ställen men det är ju kurslitteratur liksom.

Imorgon är det workshop från 13-17. You know what that means? Sovmorgon!!!

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0