Priset man betalar

Jag har ont i huvet... Jag vet varför också. Igår var det utgång på Akademien som gällde. Halv tio var jag och Sumana där men typ ingen annan. Vi satt och väntade på att våra vänner blåbyxorna skulle dyka upp. Men till en början kom bara de gula ingenjörerna. Sedan kom en röd pedagog fram till oss och frågade om vi hade tråkigt (vi såg väl uttråkade ut antar jag). Hur som helst snacka vi med honom ett tag och sen följde vi med honom och några andra pedagoger ner till dansgolvet. Och vilka var där om inte våra vänner blåbyxorna! Nästan hela min faddergrupp var där och de var rejält packade. Sedan shottade vi i baren. Själv tog jag en Bailey's shot (tack Eve för att du introducerade det för mig). Sen blev jag plöstligt väldigt berusad fast jag vet inte riktigt hur det hände. Efter att dansat ganska länge satte vi oss i en soffa på övervåningen där vi snart fick sällskap. Sumana snacka med nån som jag aldrig såg riktigt hur ahn såg ut. Själv pratade jag med en utbytesstudent från Tyskland (Andreas) som jag sen hängde med hela kvällen. När vi stod på dansgolvet spelade de ganska många svenska låtar och han undrade vad de handlade om. Jag förklara så gott jag kunde (ha i åtanke att jag inte var nykter). Sen kommer låten "Alla som inte dansar". Haha, den var lite rolig att förklara, men han trodde inte på mig först. Han var noga med att dansa väldigt mycket när den låten spelades.

Klockan 2.00 stängde Akademien och då gick vi. Andreas och jag slog följe en bit och sen sklijdes vi åt efter att ha bytt telefonnummer. När jag kom hem sen fick jag ett sms (vid 3-tiden) där han skrev att han bara ville kolla att jag kommit hem ordentligt, naaw!

I morse var det rätt segt att går upp. Hade föreläsning 8.00. Det var inte så många som dök upp. Jag halvsov mig igenom den och åkte direkt hem. Funderar på att sova lite. Ska ju klara resten av veckan.

Vi hörs!

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0