Nu förstår jag kommunikationsmodellen

I tre år har vi fått lära oss kommunikationsmodellen om och om igen. Här är en mycket förenklad bild för er som inte är så insatta:


Idag började vi en ny kurs, massmediekommunikation, och där fick jag lära mig hur det funkar i praktiken och inte bara teoretiskt. Ni förstår, läraren vi hade var så otroligt tråkig att det gick liksom inte att fokusera på vad han sa. Man hörde att han prata och man kunde urskilja orden, men på nåt sätt gick det inte in i huvet på mig. Det skapades alltså brus i kommunikationen. Det ironiska var att han faktiskt pratade om kommunikationsmodellen. Tyvärr ska vi dock ha honom varje dag i fyra veckor (OMG!) =(

Idag blev jag pank! Och allt är Raditjänsts fel, jag som inte ens kollar på TVn. Inte just nu iaf. Hur som helst skulle de dra räkningen idag (508 fucking spänn) och det visade sig att jag inte hade så mycket pengar på mitt konto. Så jag fick med svansen mellan bena ringa hem och be om ett litet lån fram till torsdag när pengarna från CSN kommer. Klara inte ens av första månaden själv...

Lyckligtvis kunde jag låna pengar av Sumana till att köpa nya kursboken. Jag har läst första kapitlet och det känns som jag gick om hela gymnasiet på en timme. Allting i första kapitlet är i stort sett en sammanfattning av allt vi lärde oss på mediekunskapen andra året på Kungsgård. Så det var inget direkt nytt, men det är iaf grunderna, och de är ju rätt viktiga att ha koll på.

Nu ska jag väl fortsätta med boken, den är ju spännande...

VaNiLLa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0